Chlebek bananowy

Składniki:
3 małe banany lub 2 duże
1 duże jajko
100 g mąki jaglanej

0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
cynamon, imbir według upodobań
odrobina soli himalajskiej
1 lub 2 łyżki miodu – zależy jak bardzo lubisz słodkie (można pominąć)

Wykonanie:
Banany blendujemy z jajkiem na jednolitą masę. Dodajemy sól, sodę, mąkę, cynamon i imbir. Wszystko razem mieszamy ze sobą. Przekładamy do silikonowej foremki i wstawiamy do rozgrzanego piekarnika na 40 min (temp. 18 st. C). Odstawiamy do wystygnięcia, a potem zajadamy z ulubionymi dodatkami, np. z dżemem truskawkowym.
Aby mieć 100 proc. pewności, że dżem jest z naturalnych składników, wystarczy pokroić je na mniejsze kawałki. Do rozgrzanego rondelka przełożyć truskawki i dusić je aż puszczą soki. Dodać zmielone nasiona chia oraz odrobinę soku z cytryny. Dżem trzymać na średnim ogniu aż się zredukuje i zacznie gęstnieć. Przełożyć do słoika i czekać jak ostygnie.
O autorce:
Klaudia Olejniczak
Studentka dietetyki w Bydgoszczy, pasjonatka MĄDREGO odżywiania (liczy się dla niej jakość produktu oraz jego skład, a nie napis FIT dużymi literami na opakowaniu). Pomimo że na kierunek dietetyki trafiła przypadkiem, to dzisiaj wcale nie żałuje. Ze sportem związana jest od małego, a zainteresowanie zdrowym odżywianiem przyszło z czasem. Najważniejsze dla niej to udowodnienie, że na diecie nie trzeba się ograniczać, a piękna sylwetka jest tylko efektem ubocznym zdrowego i mądrego odżywiania. W przyszłości marzy o ukończeniu szkoleń, między innymi instruktora fitness.