Ruszyły Targi FIBO 2017

W dniach 69 kwietnia 2017 roku na najważniejszych międzynarodowych targach branży fitness, wellness i prozdrowotnej najnowsze trendy zaprezentuje około tysiąca wystawców z całego świata. Inteligentne systemy treningowe, nowe koncepcje zajęć grupowych, pierwszy warsztat FIBO NUTRITION RETAILER oraz pierwsza w historii targów konwencja FIBO EUROPEAN CONVENTION to tylko niektóre punkty programu tego jedynego w swoim rodzaju wydarzenia. Przewidywana liczba odwiedzających targi FIBO 2017 to 150 000 osób.

Na targach zobaczymy także sprzęt fitness najnowszej generacji. Swoje innowacyjne propozycje zaprezentują czołowe firmy z branży, w tym Life Fitness, Technogym, Matrix Johnson Health Tech, Precor, Star Trac, Sports Art, gym80, Hoist, eGym, Milon oraz Keiser. Już dziś jednak można się pokusić o wskazanie najważniejszych trendów w branży.
Trend nr 1: Naturalny ruch
Przykładem może być francuski producent Sprintbok, który zaprezentuje bieżnię bez silnika. Maszyna jest napędzana wyłącznie siłą mięśni biegnącego. Dzięki temu ruchy biegacza są ergonomiczne, a ćwiczący zyskuje niemal rzeczywiste spojrzenie na swoje możliwości. Firma Precor również stawia w strefie cardio na wsparcie naturalnych procesów ruchowych. Dlatego właśnie sprzęt Eliptical Fitness Crosstrainer EFX 800 został wyposażony w system Converging CrossRamp, który naśladuje naturalny chód oraz bieg człowieka. Rampa trenażera ma regulowaną wysokość, co umożliwia pracę na różnych grupach mięśniowych. Na FIBO swą światową premierę będzie mieć także nowy ergometr wioślarski firmy Augletics. Naśladuje on ruch wody, dając zupełnie nowe, zbliżone do naturalnego wrażenie wiosłowania. Wbudowany trener cyfrowy zapewni informację zwrotną na temat techniki wiosłowania dla wszystkich użytkowników od nowicjuszy po profesjonalistów, umożliwiając jeszcze zdrowsze korzystanie z urządzenia. Nowy ergometr to nie tylko trening dla 85 proc. naszych mięśni, ale również możliwość uprawiania sportu zespołowego na sprzęcie cardio. Ruch każdego z ćwiczących zostaje zapisany na ergometrze zespołu. Dzięki temu cała drużyna – niczym wioślarze na wodzie – odczuwa każdy dodatkowy wysiłek włożony przez któregokolwiek z jej członków.

 Trend nr 2: Smart Training

Wirtualne wsparcie treningu w klubie to dziś już konieczność, szczególnie w walce o młodszych klientów. Funxtion, kompleksowy dostawca tego typu usług z Holandii, oferuje dwa różne wirtualne systemy treningowe. Fitness Experience Station daje możliwość wyboru spośród całego wachlarza funkcjonalnych ćwiczeń, które urozmaicą trening, zapewniając ćwiczącemu wyzwania i pomiar czasu oraz wskazówki dotyczące bezpieczeństwa. Aplikacja FunXtion umożliwia członkom klubu trening w każdym dowolnym miejscu i o każdej porze, a także wirtualny pomiar i możliwość porównania swoich dokonań z wynikami innych użytkowników.

Niemiecka firma Milon idzie nawet krok dalej: Jej Connected Training System (CTS) zapisuje dane treningowe wszystkich aktywnych w danym momencie gości klubu. Trenerzy mogą je śledzić w czasie rzeczywistym na tablecie, a co za tym idzie – jeszcze bardziej indywidualnie podchodzić do trenujących. Z kolei menedżerowie klubów mogą dzięki CTS dowiedzieć się, jak wygląda ruch w klubie i na nowo zmotywować swoich klientów. System CTS może również połączyć klub z partnerską siecią, do której podłączony jest system prozdrowotny, np. cardioscan, easySolution, InBody czy Polar, również prezentowane na FIBO. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie całościowej porady dotyczącej zdrowia lub też przeprowadzenie badania stanu zdrowia serca bądź poziomu stresu na podstawie EKG. Z kolei dzięki aplikacji Flow firmy Polar użytkownik może udostępniać trenerowi informacje na temat swoich aktywności poza klubem, mając tym samym aktywny wpływ na kształtowanie planu treningowego.

Ofensywa zajęć grupowych

Nowo otwarta hala 4.1 zamieni się w „Group Fitness World”, czyli świat zajęć grupowych. Ciekawa oferta takich zajęć to od dawna decydujący czynnik w ocenie jakości klubu fitness oraz klucz do utrzymania klientów. Kierownicy klubów oraz trenerzy nieustannie stoją więc przed decyzją, jakie jeszcze zajęcia zaoferować swoim członkom. Wszelkie innowacje, trendy oraz nowe rodzaje treningów zobaczymy na FIBO właśnie w hali 4.1
Po raz pierwszy na FIBO zbudowany zostanie basen Pool Stage, w którym będzie można podziwiać nowe rodzaje treningów w wodzie, w tym Aqua Cardio Fitness Circuit, Aqua Zumba czy Aqua Jump & Step.

Premierowa konwencja fitness

Jeszcze więcej przeżyć czeka na trenerów i instruktorów w trakcie pierwszej konwencji FIBO EUROPEAN CONVENTION pod patronatem FISAF International oraz Europe Active/EREPS. W dniach 8 i 9 kwietnia na scenie w hali 5.1 pojawią się najważniejsi europejscy instruktorzy fitness. To właśnie tu swoje wyjątkowe zajęcia poprowadzą tacy master trenerzy, jak: Gil Lopes, Katia Vasilenko, Claudio Melamed oraz Guillermo G. Vega. W trakcie towarzyszących targom seminariów uczestnicy dowiedzą się, jak budować swoją markę, wykorzystać media społecznościowe oraz zmotywować siebie oraz innych do jak najlepszych wyników.

Suplementy w klubie – warsztaty sprzedażowe

Uzupełnianie składników odżywczych oraz indywidualne koncepcje żywieniowe to dla entuzjastów fitnessu nadal ważny temat. Atrakcyjna oferta dotycząca diety to dla klubów nowa szansa na dodatkowe przychody, a także pomoc w pozyskaniu i utrzymaniu członków. Jest jednak jeden warunek: wszyscy pracownicy klubu mający kontakt z klientem muszą posiadać wysoki poziom wiedzy fachowej oraz kompetencji doradczych. Tego właśnie dotyczyć będzie warsztat FIBO NUTRITION RETAILER, który w roku 2017 będzie miał swoją premierę.

Warsztat będzie miał miejsce w trakcie obu dni dla zwiedzających (6 i 7 kwietnia 2017) w godzinach 10.00–13.00 w Trendforum w hali 5.2. Składające się na warsztat wykłady są skierowane przede wszystkim do trenerów, menedżerów klubów, pracowników recepcji, sprzedawców specjalistycznego sprzętu sportowego oraz sprzedawców detalicznych. Dzięki uczestnictwu w warsztacie dowiedzą się oni między innymi, jakie produkty będą najlepsze do danego celu treningowego oraz kiedy należy je przyjmować: przed, w trakcie czy też po treningu? Oprócz fachowej wiedzy będzie można zdobyć również informacje na temat tego, w jaki sposób rozmawiać z klientem, a także jak zarządzać ofertą suplementów w swoim klubie.

Więcej informacji: www.fibo.com

Fot. fibo.com